top of page

Polski Kongres Klimatyczny i Gala Liderów Transformacji Energetycznej

geranimo-WJkc3xZjSXw-unsplash.jpg
usgs-uGrT85dVK9U-unsplash.jpg
Szukaj

Światowy lider dekarbonizacji wkracza na polski rynek

Jak przeprowadzić pewną i opłacalną transformację energetyczną swojej firmy wyjaśniają menedżerowie GreenYellow: Nicolas Bzymek, Country

Manager, Anna Dobrowolska – Sales Director Poland oraz Kamil Dudek – Operations Director.


GreenYellow zainwestowała już niemal 1,5 mld euro u ponad 600 klientów na czterech kontynentach, a do wydania wciąż jest 400 mln rocznie - Anna Dobrowolska


Pełen outsourcing realizujący cel klimatyczny to nowość na

polskim rynku. Jakie niesie korzyści?


Nicolas Bzymek, Country Manager, Green Yellow: Oszczędności,

pewność rezultatu i kompleksową obsługę. Stosujemy model

energetyczny, który pozwala maksymalnie obniżyć ceny energii i

zamrozić je na kilkanaście lat. Pewność wynika stąd, że jako nieliczni na

rynku gwarantujemy określony poziom produkcji energii. Wspieramy też

klienta na każdym etapie – od analiz, projektowania i uzyskania

pozwoleń przez budowę i uruchomienie po konserwację instalacji.

Anna Dobrowolska, Sales Director Poland: Ponadto klient nie

ponosi ryzyka, ponieważ to my bierzemy odpowiedzialność za

finansowanie i realizację inwestycji. To możliwe dzięki naszemu zapleczu

finansowemu – większościowym udziałowcem GreenYellow jest fundusz

Ardian, globalny gracz, który inwestuje setki milionów euro w

zmniejszenie śladu węglowego. Dzięki temu możemy zapewnić klientom

inwestycje, które nie wymagają początkowego kapitału, znacznie

obniżając barierę wejścia w transformację energetyczną.


Jakimi kwotami dysponujecie?


Anna Dobrowolska: GreenYellow zainwestowała już niemal 1,5 mld

euro u ponad 600 klientów na czterech kontynentach, a do wydania jest

400 mln rocznie – liczymy więc na współpracę na polskim rynku.


Jakie warunki trzeba spełnić, by podjąć rozmowy z Green

Yellow?


Kamil Dudek, Operations Director: Pracujemy zarówno z firmami z

sektora MŚP, jak i z korporacjami. Kluczowa jest wielkość zużycia energii,

zapotrzebowanie na finansowanie oraz dopasowanie naszej oferty

pełnego outsourcingu do modelu operacyjnego klienta. .


Jak wygląda współpraca z wami?


Kamil Dudek: Stawiamy na długoletnie partnerstwo – umowy

zawieramy na kilkanaście lub więcej lat. A to wymaga wzajemnego

zaufania. Dlatego od samego początku wspólnych projektów działamy

bardzo transparentnie.


Na czym polega model ESCO, w jakim działacie?


Kamil Dudek: ESCO, czyli Energy Service Company. Ta definicja

świetnie oddaje istotę naszej działalności. ESCO to firma oferująca usługi

energetyczne, które mogą obejmować realizację projektów związanych z

efektywnością energetyczną, a także dotyczących energii odnawialnej w

systemie pod klucz. ESCO gwarantuje oszczędność energii i świadczenie

usług energetycznych po niższych kosztach. Nasze wynagrodzenie

powiązane jest z oszczędnościami uzyskanymi w wyniku zmniejszenie

zapotrzebowania na energię lub obniżenia jednostkowego kosztu jej

zakupu.



Jakie są wasze krótko- i długoterminowe cele?


Anna Dobrowolska: Skupiamy się na zwiększaniu efektywności

energetycznej, rozwoju odnawialnych źródeł energii i osiągnięciu

konkretnych wskaźników finansowych i środowiskowych. Naszą wizją

jest kontynuacja ambitnych planów rozwoju i realizacji projektów,

pozycjonowanie GreenYellow jako lidera w Polsce i dostarczanie

czystszej, zielonej, przystępnej cenowo energii.


Dlaczego jeszcze warto postawić na GreenYellow?


Nicolas Bzymek: Firma zarządza już 3 TWh energii. Dotychczas

zainstalowała – lub właśnie buduje – około 1,2 tys. elektrowni

fotowoltaicznych w dziedzinie centralizowanej i zdecentralizowanej

produkcji energii. To około 1,3 GW łącznej zainstalowanej mocy, a prawie

cztery razy większa moc jest w projektach w toku. GreenYellow podpisała

również 3,3 tys. umów na efektywność energetyczną, co daje klientom

prawie 1,1 tys. GWh oszczędności energii rocznie. Mamy niezwykłe

doświadczenie nie tylko w optymalizacji, zarządzaniu, lecz także w

monitorowaniu ponad 5 tys. punktów zużycia – co pozwala precyzyjnie

kontrolować, gdzie i jak są wykorzystywane energia elektryczna i gaz.

Anna Dobrowolska: Współpracując z nami, polskiej firmy mogą

sprostać wyzwaniom energetycznym bez konieczności wybierania między

korzyściami ekonomicznymi i ekologicznymi. Z GreenYellow

transformacja energetyczna jest opłacalna i odpowiedzialna. Łącząc nasz

finansowy i techniczny know-how jesteśmy w stanie stworzyć

zrównoważoną, zieloną ścieżkę energetyczną dla każdego klienta.


Kontakt do GreenYellow: informacja@greenyellow.com




Artykuł opublikowany w magazynie Forbes z dnia 30.11.2023 roku, w ramach kampanii Zielone Inwestycje


Link do publikacji w Business Insider



Comments


bottom of page