PRELEGENCI
Elina Bardram
Dyrektor w DG Climate Action, Komisja Europejska
Elina Bardram została mianowana dyrektorem ds. „Adaptacji i odporności, komunikacji i relacji ze społeczeństwem obywatelskim” w Dyrekcji Generalnej ds. Działań w dziedzinie Klimatu Komisji Europejskiej w październiku 2022 r. Dołączyła do DG CLIMA w 2010 r. i pełniła różne funkcje kierownicze w tym obszarze stosunków międzynarodowych, w tym jako szef delegacji UE do negocjacji UNFCCC w latach 2014–2018. W latach 2003-2010 pracowała w Dyrekcji Strategicznej Dyrekcji Generalnej ds. Stosunków Zewnętrznych. Posiada stopień doktora. Uzyskał tytuł doktora ekonomii na Uniwersytecie Ekonomii i Biznesu w Wiedniu. Jej praca naukowa skupiała się na skutkach globalizacji.
László BORBÉLY
Prezes European Sustainable Development Network (ESDN)
László BORBÉLY
Radca Stanu, Koordynator Departament Zrównoważonego Rozwoju Rumunii | Prezes European Sustainable Development Network (ESDN)
László BORBÉLY jest politykiem, który znacząco przyczynił się do procesu demokratycznego rozwoju społeczeństwa rumuńskiego poprzez pełnione
funkcje w Parlamencie i rządzie rumuńskim w dziedzinie spraw międzynarodowych, działań na rzecz Środowiska i zrównoważonego rozwoju, rozwoju regionalnego i
infrastruktury. László BORBÉLY pełnił funkcję Ministra Środowiska, był Ministrem Regionalnym Rozwoju Publicznego, Robót i Mieszkalnictwa, sekretarz stanu w Ministerstwie Robót Publicznych i Planowania Przestrzennego, Delegat Ministra w Ministerstwie Transportu oraz Prezes Zarządu Komisji Polityki Zagranicznej Rumuńskiej Izby Deputowanych. Na międzynarodowym szczeblu László BORBÉLY był przewodniczącym Komisji Narodów Zjednoczonych (ONZ) ds Zrównoważonego Rozwoju, tj. na stanowisku, które pełnił z rygorystycznym profesjonalizmem,
przynosząc ważne rezultaty.
Urszula Zielińska
Sekretarz Stanu, Wiceminister Klimatu i Środowiska
polska działaczka społeczna i polityczna, posłanka na Sejm IX i X kadencji, od 2022 współprzewodnicząca partii Zieloni. Urszula Zielińska ukończyła marketing i zarządzanie na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Od 2019 r. jest posłanką na Sejm RP IX i X kadencji. W Sejmie IX kadencji zasiadała w Komisji Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych oraz Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa. Przed objęciem mandatu poselskiego pracowała w międzynarodowym biznesie w Polsce, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii.
Piotr Zawistowski
Prezes zarządu, Towarowa Giełda Energii TGE
Absolwent Akademii Ekonomicznej oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. W latach 2008–2017 był związany z Grupą TAURON, w której od maja 2014 do grudnia 2015 r. pełnił funkcję prezesa zarządu TAURON Obsługa Klienta Sp. z o.o., a od grudnia 2015 do marca
2017 r. – wiceprezesa zarządu ds. klienta i handlu TAURON Polska Energia S.A. Stanowisko prezesa
zarządu Towarowej Giełdy Energii objął w październiku 2017 r. Zasiadał na najwyższych szczeblach kluczowych polskich instytucji związanych z sektorem energetycznym, w tym m.in. pełnił funkcję prezesa rady zarządzającej Towarzystwa Obrotu Energią, był członkiem rady zarządzającej Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej, a także zasiadał w radzie nadzorczej TGE.
Piotr Zawistowski ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży energetycznej. Specjalizuje się w planowaniu i zarządzaniu strategicznym oraz identyfikacji rynków globalnych. Jego dogłębną znajomość mechanizmów funkcjonowania rynków energii, nie tylko w skali kraju, potwierdza członkostwo w zarządzie Europex (2020–2023), organizacji zrzeszającej 27 giełd energii i
operatorów rynku z całej Europy.
Krzysztof Kwiatkowski
Senator, Prezes NIK w latach 2013-2019
Urodził się 14 maja 1971 r. w Zgierzu. W 2001 r. ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, uzyskując tytuł magistra prawa. Legitymuje się studiami podyplomowymi z zakresu kontroli i audytu oraz zarządzania, a także aplikacją kontrolerską. W latach 1997-2001 był sekretarzem osobistym Prezesa Rady Ministrów, J. Buzka.
Od 1993 r. związany z samorządem terytorialnym, do 2006 r. zajmował stanowisko wiceprezydenta Zgierza.
W 2007 r. został wybrany na senatora z ramienia PO, przewodniczył Komisji Ustawodawczej. W 2009 r. objął stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości. W tym samym roku został powołany przez prezydenta L. Kaczyńskiego na urząd Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego w pierwszym rządzie D. Tuska. W 2013 r. objął prezesurę w NIK.
Od XI 2019 Senator X kadencji, Przewodniczący Senackiej Komisji Ustawodawczej.
Kamil Sankowski
Członek Zarządu Polenergia Fotowoltaika
Kamil Sankowski jest współzałożycielem startup’u, który w 2021 roku został nabyty przez największą prywatna grupę energetyczną w Polsce. Tym samym Kamil został
Członkiem Zarządu Polenergii Fotowoltaiki – spółki oferującej innowacyjne rozwiązania z zakresu fotowoltaiki, ciepła i optymalizacji zużycia energii. Firma jest kluczowym graczem na rynku Odnawialnych Źródeł Energii, instalując fotowoltaikę w ponad 27 tys. gospodarstwach domowych i firmach.
Pod kierownictwem Kamila Sankowskiego, Polenergia Fotowoltaika zajęła pierwsze miejsce w rankingu Instytutu Energetyki Odnawialnej pod względem zainstalowanej mocy w instalacjach fotowoltaicznych w 2021 roku. Została także wyróżniona nagrodą Lidera Transformacji Energetycznej, której patronatem honorowym jest Komisja Europejska oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz otrzymała Orła Polskiej Przedsiębiorczości – synonim sukcesu i symbol najwyższej jakości w polskiej gospodarce.
Mottem życiowym Kamila jest fraza – „Ty kreujesz swoją przyszłość”, dlatego Polenergia Fotowoltaika przez cały czas wprowadza do swojej oferty nowoczesne
produkty – utrzymując pozycję lidera rynku i wskazując nowe kierunki rozwoju branży.
Spółka może pochwalić się m.in. własnymi modułami fotowoltaicznymi, jak również autorską aplikacją na tablety i smartfony, dzięki której klienci mogą m.in.
monitorować pracę swojej instalacji (zarówno modułów jak i inwertera) czy sprawdzać dane o emisji CO 2 , którą ograniczyli dzięki elektrowni słonecznej. Dzięki
sprawnemu managementowi, profesjonalnej obsłudze klienta oraz wyśrubowanym standardom – spółka ma niezwykle wysoką ocenę jakościową i jest jedną z
najczęściej wybieranych firm fotowoltaicznych w Polsce. Potwierdzeniem tego jest ponad 2,3 tys. pozytywnych opinii klientów ze średnią oceną 4,5 w Google.
Kamil Sankowski w 2022 roku znalazł się w elitarnym gronie trzydziestu najzdolniejszych młodych Polaków według magazynu Forbes. Lista „30 przed 30”
wyróżnia liderów biznesu – najbardziej utalentowanych przedsiębiorców, inwestorów, innowatorów i menadżerów.
Kamil ma bogate doświadczenie w branży, od początku kariery zawodowej związany z branżą OZE. Jest inżynierem technologii energii odnawialnej, członkiem Rady Wydziału Inżynierii Produkcji SGGW i Polskiego Stowarzyszenia Energii Słonecznej oraz prelegentem wielu branżowych konferencji.
Piotr Maciołek
Członek Zarządu Polenergia
Z Grupą Polenergia związany od 2004 roku. Od 2016 roku pełni funkcję Chief Operating Oficer i
odpowiada za prowadzenie oraz utrzymanie i eksploatację wszystkich operacyjnych projektów. W
latach 2008 - 2016 odpowiadał w Grupie Polenergia i Grupie PEP za rozwój i eksploatację projektów
energetyki przemysłowej i konwencjonalnej. W latach 2004 - 2008 odpowiadał za finanse
największego biomasowego projektu energetyki przemysłowej zrealizowanego przez Grupę PEP w
zakładach papierniczych Mondi Świecie. Posiada wieloletnie doświadczenie operacyjne zdobyte w
takich firmach jak Telekomunikacja Polska, Sony Music Entertainment Polska oraz Master Foods
Polska. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W roku 2001 uzyskał tytuł
MBA University of Minnesota w ramach programu WEMBA prowadzonego przez Szkołę Główną
Handlową oraz University of Minnesota.
Agnieszka Okońska
Członkini Zarządu Stoen Operator sp. z o.o.
Członkini Zarządu Stoen Operator sp. z o.o. (Grupa E.ON), jednego z pięciu największych Operatorów Sytemu Dystrybucyjnego (OSD) energii elektrycznej w Polsce.
Od prawie 30 lat związana z energetyką. Wcześniej związana z Energa Operator oraz Deloitte.
Obecnie w Stoen Operator odpowiedzialna za zarządzanie majątkiem sieciowym, inwestycje na SN i WN, liczniki energii w tym zarządzanie danymi pomiarowymi, projekty IT, cyberbezpieczeństwo oraz raportowanie biznesowe i zarządzanie procesami.
Igor Petryk
Market Development Director, Wärtsilä Energy
Igor Petryk ma ponad 25-letnie doświadczenie inżynieryjne i przywódcze w międzynarodowych koncernach energetycznych. Jest aktywnym propagatorem zrównoważonego podejścia do
rozwoju systemów energetycznych w oparciu o nowoczesnone technologie, tj. połączenie odnawialnych źródeł energii i sposoby ich integracji.
Od 2011 roku pracuje w Wärtsilä Energy, koncentrując się na strategiach biznesowych i wiodącym rozwoju rynku w kilku krajach europejskich. Aktywnie
propaguje zaawansowane metody optymalizacji systemów elektroenergetycznych, przyczynia się do tworzenia nowych możliwości zrównoważonego rozwoju społeczeństw poprzez inteligentne
technologie.
W swojej karierze pracował na różnych stanowiskach związanych ze sprzedażą i rozwojem biznesu w m.in
Mobil, BP, THK-BP był starszym konsultantem w RPS Energy (Wielka Brytania).
Z wykształcenia jest inżynierem mechanikiem.
Na stałe mieszka w Finlandii.
Marek Zdanowicz
Prezes Zarządu Dalkia Polska Solutions
Absolwent studiów prawniczych na Uniwersytecie
Warszawskim. W ramach programu UW i British Law Centre odbył studia podyplomowe na tej uczelni.
Odbył aplikację adwokacką. Ukończył również studia podyplomowe w zakresie ciepłownictwa, ogrzewnictwa, wentylacji i audytu energetycznego oraz studia "Energetyka Odnawialna dla Biznesu" w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Kariera zawodowa
Karierę zawodową rozpoczął w roku 1999 w kancelariach
prawnych. W latach 2000-2005 pracował w kancelarii
Gessel. W roku 2005 został adwokatem i kierownikiem działu prawnego spółki Praterm (później: Dalkia Term, obecnie: Veolia Term). W roku 2008 stanął na czele zarządu spółki Praterm Szczytno (później: Dalkia Szczytno, obecnie: Veolia Szczytno).
W latach 2012-2014 był dyrektorem generalnym rumuńskiej spółki Dalkia Termo Iaşi. W roku 2014 został dyrektorem do spraw efektywności i pełnomocnikiem do spraw nieruchomości i projektów strategicznych spółki Veolia Energia Warszawa. Od roku 2015 do roku 2017 pracował jako adwokat w kancelarii Robert Jędrzejczyk i Wspólnicy, gdzie od 2015 wspierał prawnie Grupę Dalkia Polska. W roku 2017 został jej dyrektorem do spraw prawnych i dyrektorem do spraw projektów
PPP. W roku 2019 został dyrektorem do spraw sprzedaży i marketing w spółce zależnej Grupy Dalkia - Dalkii Polska Solutions. Od kwietnia 2021 roku pełni funkcję prezesa zarządu tej spółki.
Marek Kuzaka
Prezes Zarządu AMS S.A.
Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Z branżą reklamy zewnętrznej związany od ponad 21 lat. Od 2003 roku wiceprezes, a od 2011 prezes zarządu AMS SA - lidera reklamy Out-of-Home (OOH) w Polsce. Ekspert z zakresu branżowych rozwiązań prawnych. Współpracownik Instytutu Partnerstwa Publiczo-Prywatnego, współpracuje także z Towarzystwem Urbanistów Polskich. Członek koalicji „Liderzy Pro Bono”, kapituły Nagrody „Człowiek wiedzy i doświadczenia” oraz Rady Pracodawców przy Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP za udział w tworzeniu społeczeństwa obywatelskiego.
Magdalena Bezulska
Prezes Grupy Veolia Term S.A.
jest związana z Grupą Veolia od 1999. Prezes Grupy Veolia Term S.A. od maja 2019 r. - dostawcy ciepła systemowego do ponad 60 miast. Przewodniczy radom nadzorczym 5 spółek zależnych, które tworzą Grupę Veolia term. W energetyce od 2012. Skuteczna w rozwoju biznesu, menadżerka o dużych zdolnościach
organizacyjnych i zarządczych. Liderka projektów związanych z transformacją, aktualnie w obszarze dekarbonizacji systemów ciepłowniczych w małych i średnich miastach. W latach 2013-2019 członek Zarządu spółki Veolia Energia Polska S.A, Dyrektor HR Grupy
Veolia w Polsce, członek rad nadzorczych spółek w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Tarnowskich Górach, CUW. Dodatkowo członek zespołu trójstronnego z ramienia ZPPE Lewiatan. Od marca 2019 w Zarządzie Fundacji Veolia, którą powołała do życia w 2016. W latach 1999-2012 w dywizji środowiskowej (CGEA ONYX/Veolia Usługi dla Środowiska). Do 2008 odpowiadała za projekty akwizycyjne spółki w Polsce, zajmowała stanowisko Zastępcy Dyrektora Generalnego, Członka Zarządu i prokurenta. W latach 2008 - 2012 w roli Dyrektora ds. korporacyjnych i personalnych, prokurenta.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Ukończyła francuskie studia podyplomowe na Uniwersytecie Lille 1 w zakresie zarządzania terytorialnego i Executive MBA HR na Uczelni im. Łazarskiego. Posiada Dyplom Ministra
Skarbu Państwa-Licencję członka rad nadzorczych. Absolwentka Akademii Liderek Henryki Bochniarz. Finalistka Konkursu Bizneswoman Roku 2021 i rankingu Gazety Finansowej 25 Perły Polskiego Biznesu 2021.
Grzegorz Rabsztyn
Dyrektor Biura, Europejski Bank Inwestycyjny
W sektorze bankowym od ponad 17 lat. W EBI zaangażowany w operacje obejmujące m.in.
sekurytyzacje, risk sharing oraz project finance.
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. Odbył roczne stypendium na
Wydziale Prawa Uniwersytetu Aarhus w Danii.
Remigiusz Piwowarski
Dyrektor ds. Rozwoju w EDP Energia Polska, wice-prezes/ członek zarządu w EDP by SOON
Przez blisko 10 lat zajmował się doradztwem strategicznym dla firm przemysłowych i energetycznych pracując we wiodących firmach konsultingowych m.in. PwC i Boston Consulting Group (BCG). Tematyką odnawialnych źródeł energii i dekarbonizacji zajmuje się od 2012 roku, będąc współautorem szeregu raportów i opracowań dla klientów w Polsce i zagranicą (m.in. Niemcy, Arabia Saudyjska). Od bliska 3 lat w ramach grupy EDP w Polsce nadzoruje nastepujące obszary działalności: M&A, analityka biznesowa, finanse, integracja systemów IT, a także budowanie partnerstw strategicznych i marketing. Absolwent studiów MBA na INSEAD (Francja/ Singapur) i studiów magisterskich z dziedziny ekonomii i prawa na Uniwersytecie Utrechckim (Holandia) i Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (USA).
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska & Dyrektor MBA ESG Uczelnia Łazarskiego
Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska. Dyrektor MBA ESG Uczelni Łazarskiego. Współtwórca i kierownik Akademii Biznesu i Prawa w Sektorze Mody oraz studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska na Uczelni Łazarskiego.
Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem m.in. w doradztwie w ramach KPMG. Ekspertka UN Global Compact Network Polska, członek grupy roboczej ds. legislacji dla sektora zrównoważonej mody. Członek grupy roboczej Sustainable Fashion Consumption. W 2020 r. członek grupy roboczej - Promoting broader climate action z ramienia Uczelni Łazarskiego jako organizacji wspierającej Fashion Industry Charter For Climate Action pod egidą ONZ. EU Climate Pact Ambassador powołany przez Komisję Europejską. Ekspert projektu Komisji Europesjkiej – New European Bauhaus.
Autorka, wykładowczyni, speakerka na konferencjach. Mentorka w programach mentoringowych (m.in. w Fundacji Liderek Biznesu, „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju Stowarzyszenia Narodów Zjednoczonych w Polsce (edycja studencka)”.
Maciej Żywno
Wicemarszałek Senatu RP
Wicemarszałek Senatu RP, Wiceprzewodniczący Polska 2050 Szymona Hołowni. Był wojewodą podlaskim (2007-2014), I wicemarszałkiem podlaskim (2014-2018), ale także sekretarzem miasta Białegostoku, czy pełnomocnikiem prezydenta miasta ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi (2003-2007).
Pedagog, animator społeczny, trener organizacji pozarządowych, nauczyciel akademicki czy czynny strażak-ratownik OSP, jest ratownikiem KPP Grupy Granica na pograniczu polsko-białoruskim. Prowadzi własną działalność gospodarczą oraz Instytut Rozwoju Społeczności Lokalnej ACTIVUS.
Aktywizowanie i organizowanie społeczności lokalnej, budowanie współpracy między samorządem i organizacjami pozarządowymi to pasja, która zaczynała się w Związku Harcerstwa Rzeczpospolitej, gdzie wiele lat był instruktorem. Pasja ta przełożyła się na działalność w szeregu organizacji i fundacji: jest ekspertem i trenerem Stowarzyszenia Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, był członkiem II kadencji Rady Działalności Pożytku Publicznego przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej.
Znajomość samorządu lokalnego począwszy od pracy w gminie miejsko-wiejskiej, prowadzenia ośrodka kultury, poprzez pracę w urzędzie miasta wojewódzkiego, szczebel samorządu wojewódzkiego, czy nadzór w ramach funkcji wojewody z nagrodą za najlepiej zarządzany urząd administracji rządowej za 2013 roku czyni to przestrzenią dużego zainteresowania oraz chęcią rozwoju obszaru administracji w Polsce.
dr Andy Kerr
Chief Strategy Officer, EIT Climate-KIC
Dr Andy Kerr,
Andy has been in leadership roles in climate action over two decades. He is Chief Strategy Officer of
Climate-KIC, Europe’s climate innovation agency, responsible for the group’s strategy, financial
sustainability, and global impact. Climate-KIC implements a place-based ‘learning by doing’
innovation model, mobilising finance and investment to build innovation portfolios that support
rapid learning about scalable and replicable solutions for meeting ambitious climate targets.
Previously, Andy was founding director of the award-winning Edinburgh Centre for Carbon
Innovation, a leading low carbon innovation centre. Earlier in his career, Andy traded carbon and
green fuels in Europe and Asia and developed European renewable energy supply.
Andy is Honorary Professor at University of Edinburgh and has a PhD in Climate Change.
dr Agnieszka Sznyk
Prezes INNOWO, Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju
Ekspert od spraw zrównoważonego rozwoju i rozwoju społeczno-ekonomicznego społeczeństwa. Od lat związana ze środowiskiem NGO, przez wiele lat pracowała dla WWF. Autorka licznych raportów i
artykułów m.in. „Innowacje 2015”, „Opracowanie metodyki i identyfikacja wskaźników gospodarki o obiegu zamkniętym dla gospodarki Polski w ujęciu regionalnym”, „Metodologia dopasowania cyrkularnych modeli biznesowych do priorytetowych sektorów wdrażania gospodarki o obiegu zamkniętym w Polsce”, „Wpływ innowacyjnych firm ponadnarodowych na rozwój społeczno- gospodarczy Polski”, „Metody pomiaru innowacji społecznych”. Inicjatorka i koordynatorka Polish Circular Hotspot, platformy mającej na celu podejmowanie działań i łączenie różnych grup
interesariuszy na rzecz zmian cyrkularnych w Polsce.
W ramach Polish Circular Hotspot pracuje nad wprowadzaniem innowacyjnych, kompleksowych, praktycznych i skalowanych rozwiązań we wszystkich sektorach gospodarki. Współpracuje z firmami przy wypracowywaniu strategii transformacji modeli biznesowych w kierunku cyrkularnym.
Realizuje liczne projekty we współpracy z samorządami lokalnymi na rzecz implementacji strategii cyrkularnych dla miast, m.in. wspólnie z Fundacją Metabolic jest liderem projektu Circular Cities w ramach którego realizowany jest skan 4 polskich miast pod kątem ich cyrkularności i możliwości zamykania obiegów. Członek Grupy Koordynującej przy European Circular Economy Stakeholder Platform, inicjatywy Komisji Europejskiej oraz Europejskiego Komitetu Społeczno Gospodarczego. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych m.in. w ramach Horyzontu 2020. Była członkiem konsorcjum międzynarodowego projektu R2PI tRansition from linear 2 circular: Policy and Innovation - trzyletni projekt w ramach programu Horizon 2020. Jest inicjatorką i koordynatorką międzynarodowego projektu Circular Week, kampanii edukacyjnej mającej na celu podniesienie świadomość społecznej na temat zrównoważonej produkcji i konsumpcji. Zajmuje się również public relations i komunikacją. Uhonorowana nagrodą Protona za najlepszego specjalistę PR w sektorze organizacji pozarządowych.
Jacek Hutyra
Chief ESG Officer Leroy Merlin Polska
Jacek Hutyra dołączył do Leroy Merlin Polska w połowie 2023 roku, obejmując w zarządzie firmy odpowiedzialność za tematykę społeczno-środowiskową oraz zrównoważonego rozwoju (ESG). Wcześniej przez 18 lat pracował w Orange Polska oraz w paryskiej centrali Grupy Orange. Zajmował się tam m.in. ładem korporacyjnym, projektami transformacji kulturowej i organizacyjnej, a także współtworzył Fundację „Dorastaj z nami” i zasiadał w jej zarządzie. W latach 2020-2023 roku jako Climate Officer Orange Polska odpowiadał za opracowanie, wdrożenie oraz animowanie strategii i działań klimatycznych #OrangeGoesGreen; był także wiceprzewodniczącym Komitetu Klimatu i Środowiska Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz INSEAD.
Krzysztof Fal
Dyrektor Rozwoju Programu, WiseEuropa
Prawnik, ekspert ds. rynków energii. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w prywatnym oraz
publicznym sektorze, gdzie w tym ostatnim zarządzał pracą wydziału odpowiedzialnego za kwestie
związane z funkcjonowaniem hurtowego rynku energii, bezpieczeństwa energetycznego oraz rozwoju
infrastruktury energetycznej. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach związanych z transformacją energetyczną oraz wpływu polityki klimatycznej na kierunek zmian na rynku energii oraz na innowacje.
Janusz Kubicki
Prezydent Zielonej Góry
Janusz Kubicki (ur. 31 grudnia 1969 w Szprotawie) - polski samorządowiec i menadżer. Jest absolwentem zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Inżynierskiej w Zielonej Górze (obecnie Uniwersytet Zielonogórski). Po studiach rozpoczął pracę w zielonogórskim oddziale Agory. Później zawodowo związał się z Kompanią Piwowarską i zielonogórskim Polmosem. Zanim wystartował w wyborach samorządowych w 2006 r. pracował na stanowisku dyrektora Polikliniki w Zielonej Górze. Od 2006 r. pełni funkcję prezydenta Zielonej Góry.
Do swoich największych osiągnięć zalicza połączenie Miasta Zielona Góra z gminą Zielona Góra, budowę Centrum Rekreacyjno-Sportowego, utworzenie Lubuskiego Parku Przemysłowo- Technologicznego, który ma być kołem zamachowym gospodarczego rozwoju miasta, poprawę infrastruktury drogowej i spadek bezrobocia. W ostatniej kadencji stawia na promocję Zielonej Góry jako miasta uniwersyteckiego.
Kamil Liberadzki
Komisja Nadzoru Finansowego
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor SGH, absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Kamil Liberadzki jest Dyrektorem Departamentu Rozwoju Regulacji w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego oraz przedstawicielem UKNF w Komitecie Nadzorców (Board of Supervisors) Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego (EBA).
Sebastian Cieniewski
Vice President – Senior Credit Officer
Moodys
Sebastien pełni funkcję Vice President – Senior Credit Officer w oddziale analitycznym Corporate Finance Group agencji ratingowej Moody’s Investors Service w Warszawie. Jego portfel analizowanych podmiotów skupia się na firmach naftowych i gazowych oraz chemicznych typu investment grade oraz high yield.
Do 2022 roku Sebastien pracował w Londynie, Wielka Brytania, gdzie był odpowiedzialny za dużych operatorów telekomunikacyjnych w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwajcarii, a wcześniej za portfel głównie europejskich emitentów typu high yield, działających w branżach takich jak usługi płatnicze, usługi biznesowe i konsumenckie, wynajem sprzętu i usługi transportowe, oraz handel detaliczny.
Przed ponownym dołączeniem do Moody’s w 2011 roku, Sebastien był analitykiem w zespole ds. kredytów w LGT Capital Partners (fund of hedge funds) z siedzibą w Szwajcarii, gdzie monitorował inwestycje w trudne kredyty (special situations).
Sebastien jest absolwentem Audencia Business School w Nantes, Francja oraz studiów podyplomowych na College of Europe w Warszawie.
Beata Tylman-Nowakowska
Dyrektorka Działu Rynku Pierwotnego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
Dyrektorka Działu Rynku Pierwotnego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, odpowiadająca za pozyskiwanie nowych emitentów na rynki prowadzone przez GPW, utrzymanie relacji z emitentami oraz realizację wybranych projektów GPW. Posiada ponad 20-letnie szerokie doświadczenie zawodowe zdobyte na rynku finansowym. W swojej karierze skupiała się na rozwoju obszarów biznesowych w instytucjach finansowych, głównie w bankach, firmach inwestycyjnych i towarzystwach funduszy inwestycyjnych. Zarządzała licznymi projektami, tworząc i implementując strategie korporacyjne oraz komunikacyjne. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Członkini Project Management Institute, międzynarodowej organizacji non-profit skupiającej profesjonalistów z branży zarządzania projektami. Jej misją jest transformacja strategicznych koncepcji w realne, mierzalne efekty z uwzględnieniem wartości i potrzeb interesariuszy.
Maciej Tarnawski
Dyrektor zarządzający w Santander bank Polska
Maciej Tarnawski – dyrektor zarządzający w Santander Bank Polska odpowiedzialny za finansowanie project finance, konsorcjalne, akwizycyjne i LBO, syndykację, a także emisję obligacji i euroobligacji oraz doradztwo dłużne oraz obszar ESG. W ostatnich latach, finansowanie zielonej energii oraz finansowania związane z celami ESG oraz sustainable stanowią jedne z głównych obszarów działania Santander w Polsce oraz zespołu Macieja. W tym czasie, zespół kierowany przez Macieja sfinansował projekty wiatrowe oraz fotowoltaiczne o mocy ponad 2,6 GW oraz zorganizował szereg finansowań kredytowych powiązanych z celami ESG, jak i emisji obligacji zielonych oraz ESG.
Do czasu objęcia tej roli w Santander, doświadczenie zawodowe zdobywał w Polsce i zagranicą w zespołach structured finance oraz DCM w Banku Handlowym, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Banku BPH i Banku Pekao. Przed dołączeniem do Santander Bank Polska w 2014 roku kierował zespołem DCM w Banku Pekao.
Piotr Matczuk
International Finance Corporation (World Bank)
Piotr Matczuk jest przedstawicielem Miedzynarodowej Korporacji Finansowej (IFC), agendy Banku Światowego wspierającej rozwój sektora prywatnego. Odpowiada za realizację strategii IFC w Polsce, rozwój biznesu i relacje z partnerami publicznymi i prywatnymi.
Piotr ma ponad 17 lat doswiadczenia w finansach. Przed dolaczeniem do IFC nadzorował realizację projektów strategicznych w PKP Intercity i był doradcą w radzie nadzorczej EBOiR. Absolwent studiów ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej oraz programu sustainable corporations na Uniwersytecie Oxfordzkim.
Joanna Smolik
Dyrektor Departamentu Relacji Strategicznych w Banku Gospodarstwa Krajowego
W BGK pracuje od 2010 r., początkowo jako specjalista i ekspert w Departamencie Finansowania Strukturalnego, a od 2014 r. jako dyrektor biura odpowiedzialnego za strukturyzację finansowania dla sektora energetycznego, transportowego i komunalnego. W 2020 r. objęła funkcję dyrektora Biura Strukturyzacji Transakcji Trudnych zajmującego się wczesną restrukturyzacją przedsiębiorstw. Od kwietnia 2021 r. jest dyrektorem Departamentu Relacji Strategicznych, którego głównym zadaniem jest wspieranie zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski poprzez dostarczanie
rozwiązań finansowych oraz kompleksowej obsługi bankowej dla kluczowych podmiotów gospodarczych. W BGK jest także dyrektorem programu „Bezpieczeństwo strategiczne” odpowiedzialnym za wyznaczenie strategicznych kierunków dot. aktywności banku w obszarze bezpieczeństwa i transformacji energetycznej, a także zwiększenia poziomu cyberbezpieczeństwa w gospodarce. Oprócz pracy w BGK, swoje doświadczenie zawodowe zbierała w sektorze private equity jako
zarządzający funduszem działającym w obszarze energetyki odnawialnej. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku „finanse i bankowość” oraz w Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na kierunku „ekonomia”. Prywatnie, lubi aktywnie spędzać swój wolny czas, interesuje się także architekturą wnętrz.
Paweł Łączkowski
Deloitte
Paweł jest radcą prawnym oraz Partner Associate w kancelarii Deloitte Legal. Posiada bogate doświadczenie w projektach w sektorze energetycznym i infrastrukturalnym, w szczególności w zakresie odnawialnych źródeł energii. Pełnił funkcję menedżera w jednym z największych operatorów sieci elektroenergetycznych w Polsce. Zajmował się wdrażaniem elektromobilności, cyberbezpieczeństwa oraz GPDR w sektorze energetycznym. Pracował również dla firm świadczących usługi w zakresie gospodarki odpadami.
Wybrane doświadczenia w sektorze energetycznym :
-Radca Prawny i Szef Działu Prawnego w ENEA Operator Sp. z o.o.
-Koordynator Rady Dyrektorów Prawnych w Polskim Towarzystwie Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej (PTPIREE)
-Wdrażanie zasad ładu korporacyjnego
-Proces negocjacyjny i zarządzanie ryzykiem kontraktowym
-Lider zespołu projektowego "Zarządzanie własnością intelektualną Spółki".
-Lider zespołu projektowego "Wdrożenie krajowej regulacji w zakresie cyberbezpieczeństwa".
-Członek Rady Technicznej ENEA Operator Sp. o.o. - standardy dla sieci elektroenergetycznych
-Wsparcie prawne projektu budowy jednej z największych farm fotowoltaicznych w Polsce (160 MW)
-Obsługa wiodącego dostawcy gazu w Polsce
Piotr Hałoń
Deloitte
Członek Grupy Energy & Resources w Deloitte w Polsce.
Piotr ma kilkunastoletnie doświadczenie zdobyte w sektorze energetycznym; posiada gruntowną wiedzę handlową oraz techniczną nt. funkcjonowania rynków, produktów i kontraktacji mediów energetycznych.
Jako certyfikowany makler Towarowej Giełdy Energii wprowadzał zróżnicowane modele zarządzania strategią, realizował projekty z zakresu sprzedaży i wsparcia, marketingu, restrukturyzacji oraz akwizycji. Odpowiadał za rozwoju portfela produktowego ukierunkowanego głównie na odnawialne źródła energii, efektywność energetyczną i dekarbonizację.Pełniąc funkcję kierowniczą w jednej z największych spółek obrotu w Polsce współpracował z klientami energochłonnymi, sektorem rozproszonym oraz jednostkami publicznymi i państwowymi, a w sektorze prywatnym realizował projekty dla klientów z obszaru SME oraz mass market.
Piotr jest absolwentem Międzywydziałowej Szkoły Energetyki (dziś wydział Energetyki i Paliw) na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz w trakcie studiów podyplomowych Krakowskiej Szkoły Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Member of the Energy & Resources at Deloitte in Poland.
Piotr is a member of the Energy, Resources & Industrials Group in Deloitte, Poland. He has several years of experience in the energy sector and complex commercial and technical knowledge of the functioning of markets, products and principles of energy contracting.
As a certified broker of the Polish Power Exchange he implemented differentiated strategy management models, implemented sales, marketing, restructuring and acquisition projects. He was responsible for the development of a product portfolio focused mainly on renewables, energy efficiency and decarbonisation.
In a managerial role at one of the largest trading companies in Poland, he worked with energy-intensive customers, the distributed generation sector and public and state entities. Within the commercial sector, he carried out projects for SME and mass market customers.
Piotr is a graduate of the Interdepartmental School of Energy (today the Faculty of Energy and Fuels) at the AGH University of Science and Technology in Krakow and in the course of postgraduate studies at the Krakow Business School at the Cracow University of Economics.
Alicja Kuczera
Dyrektorka Zarządzająca, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC,
Chair of the GBC CEO Network, World Green Building Council. Absolwentka stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim oraz MBA na Coventry
University. Orędowniczka zrównoważonego rozwoju, który zawsze znajdował się w kręgu jej zainteresowań.
Obszarami zrównoważonego budownictwa, które szczególnie zajmują Alicję są: budynki cyrkularne
oraz proces dekarbonizacji budownictwa.
Autorka licznych raportów i publikacji, uznanych w branży budownictwa i nieruchomości. Prelegentka
wielu konferencji i seminariów, organizowanych w kraju i za granicą. Prywatnie mama, miłośniczka podróży (odwiedziła 81 krajów ze 196 planowanych) i ekologicznego,
zdrowego trybu życia.
Justyna Mazurkiewicz
Kierownik Zespołu Klimatu Woj. Małopolskie
Justyna Mazurkiewicz, dr inż. Nauk o Ziemi, absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od 2017 roku związana z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego. Kierownik Zespołu Klimatu w Departamencie Środowiska. Od 2021 Kierownik Projektu zintegrowanego LIFE EKOMAŁOPOLSKA. Od początku kariery zawodowej związana z tematem ochrony środowiska. W Urzędzie Marszałkowskim realizuje projekty związane z polityką klimatyczną, transformacją energetyczną oraz adaptacją do zmiany klimatu.
Krzysztof Krawiec
Politechnika Śląska, WiseEuropa
Doktor nauk technicznych w dyscyplinie Transport na Politechnice Śląskiej oraz pracownik badawczo-
dydaktyczny tej uczelni. W WiseEuropa zajmuje się tematyką zrównoważonego transportu. Autor i współautor publikacji naukowych związanych z elektromobilnością w transporcie publicznym oraz systemów wspomagania decyzji w transporcie szynowym. Kluczowy uczestnik krajowych i
międzynarodowych projektów B+R oraz współautor dokumentów planistycznych wspierających zrównoważony rozwój systemów transportowych.
W przeszłości stażysta na uczelniach w Szwecji,
Niemczech i Chinach.
Stanisław Szultka
Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego w Urzędzie Marszałkowskim
Województwa Pomorskiego
Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Uniwersytet Gdański Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego w Urzędzie Marszałkowskim
Województwa Pomorskiego. Z wykształcenia ekonomista. Ekspert w dziedzinie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw, trendów rozwoju
technologii oraz polityki rozwoju. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie badań i analiz ekonomicznych, planowania strategicznego, rozwoju
technologii oraz programowania i ewaluacji polityk publicznych. W wyżej wymienionym zakresie realizował projekty m.in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Rozwoju, PARP, NCBiR oraz samorządów regionalnych w Polsce. Doświadczony menedżer z udokumentowaną historią pracy w branży think tanków. Profesjonalista w dziedzinie zarządzania produktem, posiadający
zdolności analityczne, umiejętności negocjacyjne, a także znajomość planowania biznesowego. Autor lub współautor kilkudziesięciu ekspertyz i analiz z obszaru konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw oraz strategii rozwoju klastrów i regionów, regulacji prawnych i współpracy interesariuszy. Zaangażowany w prace przygotowawcze projektów wodorowych dla Województwa Pomorskiego.
Henryk Kwapisz
Dyrektor ds. relacji instytucjonalnych,Saint Gobain
Absolwent Politechniki Warszawskiej. Przez ponad 20 lat związany z Grupą Saint-Gobain w Polsce,
gdzie pełni funkcję dyrektora ds. relacji instytucjonalnych. Aktywnie uczestniczy w konsultacjach nowych aktów prawnych, przede wszystkim w zakresie efektywności energetycznej budynków i zrównoważonego budownictwa. Zajmuje się analizą istniejącego prawa w zakresie budownictwa i jego wpływem na rozwój przemysłu w tym zakresie, prowadzi wiele szkoleń, występuje na konferencjach jako prelegent i panelista. Aktywnie wspiera działania zmierzające do popularyzowania zagadnień rozwoju zrównoważonego w polskiej architekturze i budownictwie. Współpracuje z wyższymi uczelniami w Polsce, promuje zagadnienia m.in. efektywności energetycznej. Jest członkiem prezydiów kilku stowarzyszeń związanych z budownictwem. Jest członkiem kilku komitetów technicznych PKN. Jest także autorem i współautorem ponad 70 poradników i publikacji w specjalistycznych wydawnictwach z zakresu poprawy jakości budownictwa
w Polsce.
dr Aleksander Jakubowski
Dyrektor Departamentu Leśnictwa i Łowiectwa Ministerstwa Klimatu i Środowiska
dr Aleksander Jakubowski - Dyrektor Departamentu Leśnictwa i Łowiectwa Ministerstwa Klimatu i Środowiska, doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (wykładający m.in. Prawo ochrony przyrody), zastępca przewodniczącego Rady Naukowej Dyscypliny Nauki Prawne UW, radca prawny, ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej, członek Rady Naukowej Narodowego Centrum Badań Jądrowych, członek Komisji Ekspertów „Klimat i Przestrzeń” oraz Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska przy Rzeczniku Praw Obywatelskich, członek Zespołu Prawno – Urbanistycznego Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, laureat stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców, stypendysta i kierownik grantów Narodowego Centrum Nauki.
Ewa Iwaszuk
Ecologic Institute
Ewa Iwaszuk pracuje w berlińskim think tanku Ecologic Institute. Zajmuje się polityką środowiskową i klimatyczną, w tym między innymi kwestiami związanymi z promowaniem i wdrażaniem rozwiązań błękitno-zielonej infrastruktury, rozwojem strategii klimatycznych na poziomie lokalnym i krajowym oraz Europejską polityką środowiskową.
Prowadzi podcasty „Green Deal, Big Deal?” nt. Europejskiego Zielonego Ładu oraz „Creating Green Cities” nt. rozwiązań opartych na przyrodzie. Jest współautorką publikacji „Błękitno-zielona infrastruktura dla łagodzenia zmian klimatu w miastach. Narzędzia strategiczne”, „Błękitno-zielona infrastruktura dla łagodzenia zmian klimatu w miastach. Katalog techniczny” oraz „Nature-based Solutions and Global Climate Protection. Assessment of their global mitigation potential and recommendations for international climate policy”.
dr Aleksandra Smyczyńska
Szefowa komunikacji E.On
Dr Aleksandra Smyczyńska- szefowa komunikacji Grupy E.ON Polska S.A. Odpowiada za komunikację korporacyjną i Public Affairs. Zajmuje się także CSR. Zarządza także działaniami Fundacji E.ON.
Była odpowiedzialna za komunikację między innymi w PKP Cargo i Banku Pekao S.A.
Michał Fisiak
Dyrektor Departamentu Finansów Publicznych Urzędu Miasta Łodzi
Magister trzech kierunków Uniwersytetu Łódzkiego (Prawo, Finanse i Rachunkowość, Administracja). Wieloletni pracownik PwC w dziale Tax&Legal, specjalizujący się w analizie ryzyk podatkowych z zakresu CIT/VAT w spółkach, cenach transferowych i MDR. Obecnie Dyrektor Departamentu Finansów Publicznych w Urzędzie Miasta Łodzi odpowiedzialny m.in. za pierwszą w Polsce emisję Zielonych Obligacji w mieście. Autor komentarzy podatkowych dla Rzeczpospolitej i Monitora Podatkowego, a także pracy ,,Koncepcje podatków w myśli liberalnej- od Adama Smitha do Friedricha Augusta von Hayeka".
Paula Rapiej-Kaczmarczyk
Specjalistka ds. relacji partnerskich i Programu InPost Green City
W Grupie Integer.pl odpowiada za współpracę z samorządami, instytucjami państwowymi oraz organizacjami pozarządowymi poprzez
realizację projektów w ramach InPost Green City. Celem autorskiego programu spółki jest wspieranie
samorządów w Polsce w realizacji nowoczesnych, ekologicznych inwestycji oraz zielonej transformacji.
Paula posiada 10-letnie doświadczenie w budowaniu i utrzymywaniu współpracy podmiotów publicznych z biznesem. W poprzednich latach związana z Muzeum Pałacu w Wilanowie oraz Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, gdzie z powodzeniem realizowała projekty łączące kulturę oraz naukę z biznesem. Entuzjastka Desing Thinking i edukatorka klimatyczna. Jest absolwentką studiów MBA w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.
Rafał Gawin tbc
Prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Rafał Gawin, Prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Doktor nauk technicznych ze specjalnością elektroenergetyka i gospodarka energetyczna. W Urzędzie Regulacji Energetyki od 2004 roku. Na stanowisko Prezesa URE powołany przez Prezesa Rady Ministrów 24 lipca 2019 roku.
Był m.in. członkiem grup roboczych Europejskiej Grupy Regulatorów Energii i Gazu (ERGEG) oraz Agencji ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki (ACER); członkiem Komitetu ds. Transgranicznej Wymiany Energii Elektrycznej (KE) oraz ekspertem Komisji w programach TAIEX (szkolenia dla krajów ościennych UE i kandydujących do UE), a także ekspertem Florenckiej Szkoły Regulacji oraz projektów bliźniaczych. Wielokrotnie reprezentował URE na forum międzynarodowym.
W 2013 r. był ekspertem narodowym ACER w Lubljanie, gdzie brał udział m.in w pracach nad raportem Agencji dotyczącym oceny krajowych rynków energii. Był także odpowiedzialny za współpracę z krajowymi organami regulacji energetyki.
W marcu 2021 roku został wybrany na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Regulatorów ACER (ACER Board of Regulators), która pełni funkcję opiniodawczą i doradczą wobec dyrektora Agencji.
Doświadczony w sprawowaniu nadzoru nad spółkami energetycznymi, w tym w zakresie sprawozdawczości finansowej, audytu oraz inwestycji i rozwoju.
Jest autorem wielu publikacji i opracowań dotyczących sektora energetycznego, współautorem komentarza do ustawy Prawo energetyczne.
Monika Bogdanowska
Zastępca dyrektora, Narodowy Instytut Dziedzictwa
Zastępca dyrektora Narodowego Instytutu Dziedzictwa, adiunkt w Katedrze Rysunku, Malarstwa i Rzeźby na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej, doktor habilitowany w dziedzinie konserwacji dzieł sztuki. Autorka monografii o budynku Collegium Novum (UJ), słownika konserwacji malarstwa, autorka licznych monografii z zakresu ochrony dziedzictwa i tłumaczka tekstów specjalistycznych. Współautorka Interdyscyplinarnego Słownika Wielojęzycznego(IMD). Członek Polskiego Komitetu ICOMOS oraz Społecznego Komitetu Odnowy Zabytków Krakowa.
Aneta Więcka
NCBR
Aneta Więcka - kierownik projektów „Ciepłownia Przyszłości, czyli system ciepłowniczy z OZE” i „Elektrociepłownia w lokalnym systemie energetycznym” w Dziale Rozwoju Innowacyjnych Metod Zarządzania Programami w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.
Jest ekspertem w zakresie energetyki odnawialnej. Przez 15 lat pracowała w czołowych instytucjach zajmujących się rozwojem energetyki słonecznej i wiatrowej w Polsce. Była koordynatorem projektów finansowanych z Programów Ramowych Unii Europejskiej. Jest współautorem i autorem kilkunastu publikacji i ekspertyz z zakresu energetyki odnawialnej. Była kluczowym ekspertem w realizacji systemowych i przekrojowych ekspertyz z zakresu OZE.
Aneta Więcka - project manager of the "District Heating plant of the future" and " Combined heat and power plant in the local energy system" in the Department of Innovative Methods for Program Management Development at the National Centre for Research and Development.
She is an expert in the field of renewable energy. She worked in leading institutions dealing with the development of solar and wind energy in Poland for 15 years. She was a coordinator of projects financed from the European Union Framework Programs. He is a co-author and author of several publications and expert opinions in the field of renewable energy. She was a key expert in the implementation of systemic and cross-sectional expertise in the field of renewable energy.
Patryk Darowski
Dyrektor Zarządzający Pionem Ryzyka Branżowego i ESG
Patryk Darowski dołączył do Banku Gospodarstwa Krajowego w 2017 roku. Kieruje Pionem Ryzyka Branżowego i ESG i jest członkiem Komitetu ds. ESG.
Patryk posiada 20-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze finansów. Przed dołączeniem do BGK pracował w Deloitte oraz Concordia Espirito Santo Investment.
Patryk jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu o specjalności zarządzanie przedsiębiorstwem.
Posiada tytuł Certyfikowanego Analityka Finansowego (Chartered Financial Analyst® - CFA).
Tamara Lagurashvili
Regional Manager, Europe, Clean Air Task Force, Berlin
Tamara Lagurashvili works as Regional Manager Europe at Clean Air Task Force where she oversees strategy development and implementation with particular focus on Central and Eastern Europe. Previously she worked at the environmental think-tank Agora Energiewende as an Operations Manager, where she supported senior management with various organizational development-related matters.
Mateusz Kowalik
Polska Zielona Sieć
Mateusz Kowalik – entuzjastyczny kierownik projektów z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem różnorodnych branżach: od przeciwdziałania praniu pieniędzy, przez łańcuch dostaw, po dziennikarstwo. W Polskiej Zielonej Sieci wspiera sprawiedliwą transformację polskich regionów węglowych.
Szymon Tumielewicz
Zastępca Dyrektora Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Zastępca dyrektora Departamentu Ochrony Powietrza i Polityki Miejskiej w Ministerstwie Klimatu i Środowiska.
Doświadczony pracownik administracji publicznej szczebla centralnego specjalizujący się w programowaniu i wdrażaniu polityki rozwoju na poziomie
krajowym oraz we współpracy międzynarodowej, w tym UE i ONZ. Urodził się w Warszawie w 1978 r. Ukończył nauki polityczne na Uniwersytecie Warszawskim ze specjalizacją europejską oraz podyplomowe
studia w zakresie public relations w Szkole Głównej Handlowej. Ukończył także Akademię Rozwoju Regionalnego UW. Uczestniczył w Programie Top
Public Executive organizowanym przez IESE Business School oraz Krajową Szkołę Administracji Publicznej.
Podczas pracy w administracji, począwszy od 2003 r., jest zaangażowany w programowanie działań rozwojowych na poziomie strategicznym jak
również opracowanie i wdrażanie programów i projektów w takich obszarach jak ochrona środowiska, rozwój regionalny, polityka miejska, adaptacja do zmian klimatu, ekoinnowacje. Odpowiedzialny za wdrażanie, we współpracy z partnerami na poziomie centralnym i lokalnym, przyjętych przez Radę Ministrów dokumentów strategicznych: Polityki Ekologicznej Państwa 2030
oraz Strategicznego planu adaptacji dla sektorów i obszarów wrażliwych na zmiany klimatu.
Sylwia Słomiak
Ekspertka ds. programów i partnerstw w sektorze klimatu i energii
Project Coordinator for PROSPECT+ EUROCITIES
Sylwia Słomiak ma ponad 15-letnie doświadczenie we współpracy międzynarodowej w zakresie zmian klimatu i
transformacji energetycznej. Pracowała z samorządami, organizacjami pozarządowymi i sektorem publicznym,
w tym dla administracji Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Australii w ramach międzynarodowych programów. Ściśle współpracuje z międzynarodowymi sieciami miejskimi, zwłaszcza Eurocities, organizacjami pozarządowymi i władzami lokalnymi w całej Europie, koncentruje się na zwiększaniu kompetencji JST i promowaniu innych niż dotacje modeli finansowania lokalnych działań na rzecz klimatu. Od 2020 r. reprezentowała również Europejski Instrument Miejski w Polsce. Wcześniej, w ramach Szwajcarsko- Polskego Programu Współpracy nadzorowała portfel projektów z obszaru tematycznego Środowisko i Infrastruktura o wartości 145 mln euro. Projekty objęły ponad 70 000 gospodarstw domowych w ok. 350 gminach, koncentrując się na instalacji systemów solarnych, poprawie dostępu do transportu publicznego i usuwaniu odpadów niebezpiecznych w celu zmniejszania różnic społeczno-gospodarzych. Jest również doradczynią zarządu Związku Gmin Dorzecza Wisłoki, członkinią Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego oraz byłą członkinią programu Global Shapers Światowego Forum Ekonomicznego.
Wojciech Kukuła
Starszy Prawnik w fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi
Z ClientEarth związany od 2014 r. Specjalizuje się w regulacjach dotyczących sektora energetycznego, w szczególności w zakresie pomocy publicznej i odnawialnych źródeł energii. Jest autorem lub współautorem licznych analiz i raportów w obszarze transformacji energetycznej, rynków mocy, energetyki wiatrowej i prosumenckiej oraz pozycji konsumenta na rynku energii, a także implementacji przepisów dotyczących EU ETS. Wojciech ukończył prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz studia podyplomowe w zakresie inwestycji w OZE na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Wojciech Modzelewski
Prawnik w fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi
Wojciech Modzelewski - prawnik Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi. Specjalizuje się w prawie energetycznym oraz prawie ochrony środowiska i ESG. W swojej pracy koncentruje się m.in. na samorządowych aspektach regulacji związanych z ochroną klimatu. Autor raportów poświęconych sektorowi elektroenergetycznemu.
Patryk Chaja
KEZO Centrum Badawcze PAN, Instytut Maszyn Przepływowych PAN
Dr inż. Patryk Chaja uzyskał stopień doktora nauk technicznych w Instytucie Maszyn Przepływowych Polskiej Akademii Nauk (IMP PAN) w 2012 roku . Od 2013 jest zaangażowany w rozwój KEZO Centrum Badawczego PAN w Jabłonnie pełniąc tam funkcję Głównego Specjalisty ds. Środowiskowej Aparatury Badawczej. Obecnie jego krąg zainteresowań naukowych skupia się na zagadnieniach dotyczących systemów energetycznych opartych na OZE, współpracujących z magazynami energii oraz systemami ładowania pojazdów elektrycznych.
Doktor Chaja jest zaangażowany w wiele projektów badawczych krajowych oraz zagranicznych, a także innych inicjatyw poświęconych zagadnieniom szeroko pojętej transformacji energetycznej. Jest autorem publikacji naukowych dotyczących zarówno zagadnień zarządzania i optymalizacji pracy systemów opartych na OZE jak i artykułów poświęconych zagadnieniom technicznych instalacji PV, magazynów energii. W roku 2021 wydał wspólnie z prof. Janem Kicińskim monografię w międzynarodowym wydawnictwie Springer poświęconą szeroko pojętym zagadnieniom transformacji energetycznej zatytułowaną: Climate Changes, Human Impact and Green Energy Transformation
Arkadiusz Węglarz
Doradca zarządu, KAPE
Dr hab. inż. ARKADIUSZ WĘGLARZ - Doradca Zarządu ds. Gospodarki Niskoemisyjnej w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A., Adiunkt na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. Współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych, kilkudziesięciu opracowań technicznych i artykułów prasowych o tematyce budowlanej i efektywności energetycznej w gospodarce. Autor licznych ekspertyz dla: Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Środowiska, Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, Polskich Sieci Energetycznych, Ministerstwa Infrastruktury, NFOŚiGW. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP za osiągnięcia w dziedzinie efektywności energetycznej w budownictwie.
Piotr Glen
Kierownik Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG, SGH
Absolwent Wydziału Zarządzania oraz studium menedżerskiego Mini MBA na Uniwersytecie Łódzkim. Ponadto absolwent SGH, w której z wyróżnieniem ukończył Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie. Od wielu lat zajmujący się tematyką społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju oraz raportowania niefinansowego. Członek zespołu, w ramach Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, który opracował Standard Informacji Niefinansowych (SIN), umożliwiający polskim spółkom wypełnianie obowiązków raportowania informacji niefinansowych. Ponadto członek Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej w ramach Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. W Szkole Głównej Handlowej w Warszawie pełni funkcję kierownika Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG oraz sekretarza Komisji Rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności SGH.
dr inż. Marcin Gawroński
Prezydent w Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego
Jednocześnie Dyrektor Działu Budownictwa Ekologicznego w Sweco Polska. Jest praktykiem z ponad trzynastoletnim doświadczeniem w branży budownictwa zrównoważonego. Jest Dyrektorem ponad 40-osobowego, wielokrotnie nagradzanego Działu Budownictwa Ekologicznego w Sweco Polska – lidera rynku w Polsce w zakresie usług związanych z certyfikacjami wielokryterialnymi oraz wspomaganiem procesu realizacji zielonych inwestycji. Posiada licencje międzynarodowych systemów certyfikacji BREEAM i LEED. Marcin jest też autorem kilkunastu publikacji z obszarów związanych z budownictwem ekologicznym.
Przewodzi Fundacji Miasta Przyszłości, która wspiera inicjatywy związane z tworzeniem nowoczesnych i przyjaznych miast oraz organizuje konferencję #MiastaPrzyszłości. Jest miłośnikiem idei wolontariatu - zaangażowany od lat w Akcję Płotek, Szlachetną Paczkę
czy honorowe krwiodawstwo.
Artur Zawisza
Prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Biogazowego i Biometanowego
Artur Zawisza – president of the Union of Producers and Employers of the Biogas and Biomethane Industry (vice-president in 2016-21), investor and manager in the biogas industry and consultant advising investors in the renewable energy industry, member of the Coordination Council of the Agreement for the Development of the Biogas and Biomethane Sector, co-creator of two Industry Centers Skills in the field of bioenergetics, permanent author of the quarterly "Ozeon"; in 2001-07, member of the Sejm, chairman of the Sejm Economy Committee and member of the Public Finance Committee; since 2008, a non-partisan private entrepreneur, economic activist and commentator of social life; president of the Patriotism and Freedom Foundation and vice-president of the Patriotism and Freedom Association.
Ewa Czarnecka
Ekspertka ds. finansowania ESG, Bank of China
Specjalistka ds. Relacji, ekspertka ds. finansowania ESG w Departamencie Rozwoju Biznesu Bank
of China Poland Branch.
Pracuje w sektorze bankowym od 25 lat na stanowiskach związanych z finansowaniem oraz zarządzaniem relacjami z miedzynarodowymi klientami korporacyjnymi z sektorów energetycznego oraz zdywersyfikowanego, m.in. w ABN AMRO, Grupie Uncredit, Banku Pekao SA.
W 1997 r. ukończyła studia na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Zarządzanie i Marketing w Szkole Głównej Handlowej. W trakcie kariery zawodowej brała udział w wielu specjalistycznych szkoleniach z zakresu analizy finansowej i finansowania strukturalnego.
W 2023 r. uzyskała Certificate in Green and Sustainable Finance w brytyjskim Chartered Banker Institute oraz ukończyła Seminar on Low Carbon Development and Ecological Conservation for Belt and Road Countries w Academy for International Business Officials (AIBO) chińskiego Ministerstwa Handlu w Pekinie. W Bank of China jest zaangażowana głównie w prowadzenie transkacji finansowań syndykowanych w obszarze green and transition finance.
Marcin Kawiński
Kierownik Katedry Ubezpieczenia Społecznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Head of the Department of Social Insurance at the Warsaw School of Economics; habilitated doctor of economic sciences, professor at the Warsaw School of Economics; member of the Climate Crisis Committee of the Polish Academy of Sciences. His professional interests focus on the use of insurance in personal finances
and the institutionalization of the insurance market and climate change and climate policies in the context of financial market development. He led research teams in projects related to financial markets, in particular the insurance and pension markets. Author of the publication z scope of insurance, pension systems and personal finances. Editor-in-chief of the scientific quarterly "Social insurance. Theory and practice".
For many years, he participated in the legislative process on behalf of the Insurance Ombudsman, and was also an arbitrator in the Arbitration Court at the Supervisory Commission.
Financial. He sat on consultative and advisory bodies at the European Commission (FIN-NET, FIN-USE, FSUG) and the European Supervisory Agencies
Financial (BSA, OPSG). Currently, he is a member of IRSG at EIOPA. Creator and trainer of a program for certified financial advisors in the field of life insurance and retirement planning, implemented by the Warsaw Banking Institute under the auspices of the European Financial Planning Association.
Barbara Adamska
Prezes Polskiego Stowarzyszenia Magazynowania Energii PSME
Prezes Polskiego Stowarzyszenia Magazynowania Energii, członek Rady Koordynacyjnej ds. Gospodarki Wodorowej, członek Rady Programowej Sieci Energetyki Rozproszonej, ekspert stały Parlamentarnego Zespołu Energii i Klimatu, w latach 2015-2019 ekspert stały Parlamentarnego Zespołu Górnictwa i Energii. Dyrektor sekcji magazynowania energii w Polskim Towarzystwie Fotowoltaiki, inicjatorka i od 2016 roku Przewodnicząca Kongresu Magazynowania Energii w Polsce. Przewodnicząca Rady Programowej czterech edycji Kongresu Magazynowania Energii w Polsce. Inicjatorka i Przewodnicząca Polskiej Delegacji na Energy Storage Europe.
Założycielka i CEO firmy ADM Poland od 2013 roku świadczącej usługi doradcze na polskim rynku OZE.
Doradca w zakresie modelowania biznesowego dla spółek działających w obszarze energetyki w zakresie rozwoju i wdrożenia usług z grupy bilansowania i zarządzania energią oraz budowy niezależnych systemów elektroenergetycznych i cieplnych. Autorka strategii działania oraz rozwoju dla 4 certyfikowanych klastrów energii.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Leona Koźmińskiego (MBA). Laureatka statuetki Osobowość branży Międzynarodowych Targów Energii Odnawialnej RE-energy. Wg Energy Storage Report jedna z 40 najbardziej wpływowych kobiet w światowej branży magazynowania energii. Laureatka nagdory Zielony Feniks za zasługi we wspieraniu i upowszechnianiu idei ekoenergetyki.
Prof. SGH dr hab. Ewelina SZCZECH-PIETKIEWICZ
Kierowniczka Zakładu Unii Europejskiej
Instytut Międzynarodowej Polityki Gospodarczej
Ewelina Szczech-Pietkiewicz jest Profesorem SGH, gdzie kieruje Zakładem Unii Europejskiej. W 2020r.
uzyskała stopień doktora habilitowanego w dziedzinie nauk społecznych, dyscyplinie Ekonomia i
Finanse, a wcześniej (2007r.) stopień doktora nauk ekonomicznych.
Jej zainteresowania badawcze koncentrują się w następujących obszarach tematycznych: gospodarka
obiegu zamkniętego, rozwoju zrównoważonego, rozwoju miast i polityk miejskich.
Doświadczenie badawcze i naukowe zdobyła pracując na: Wydziale Biznesu i Nauk Społecznych
(Department of Business and Social Sciences) w Aarhus University, Uniwersytecie w Barcelonie w
zespole Urban Creativity, Innovation and Transformation Research Group, Uniwersytecie Glasgow
(Dekaban-Liddle Senior Fellowship) i Uniwersytecie Islandzkim. Doświadczenie zawodowe,
poprzedzające pracę naukową, zdobyła głównie w instytucjach administracji publicznej.
Jest zaangażowana jako kierownik lub badacz w realizację projektów badawczych i wdrożeniowych
m.in. Jean Monnet Erasmus+ i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Ewelina Szczech-Pietkiewicz jest autorką lub współautorką sześciu monografii poświęconych
tematyce miejskiej i regionalnej, kilkunastu artykułów w czasopismach naukowych oraz kilkunastu
rozdziałów w wieloautorskich monografiach naukowych.
dr Natalia Stradomska
Główna specjalistka ds. regulacji, Dalkia Polska
Natalia Stradomska jest prawniczką zajmującą się
zagadnieniami regulacyjnymi oraz projektami
strategicznymi. Specjalizuje się w prawie Unii Europejskiej i zagadnieniach związanych z tzw. Zieloną transformacją. Swoje doświadczenie zdobywała m.in. w największej międzynarodowej kancelarii prawnej w zespole energetyki i zasobów naturalnych, w wiodącym banku inwestycyjnym w biurach w Londynie, Warszawie i Nowym Jorku, w innowacyjnym start-upie, fundacji, redakcji gospodarczej oraz consultingu.
Prowadziła również zajęcia na Koźmiński Business School dla studentów studiów magisterskich: Finance & Accounting. Jest autorką publikacji naukowych i laureatką stypendiów naukowych. Ukończyła MISH na
Uniwersytecie Warszawskim, Szkołę Międzynarodowego Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu, Szkołę Prawa Niemieckiego we współpracy z Uniwersytetem w Bonn oraz interdyscyplinarne studia doktoranckie na Akademii Leona Koźmińskiego.
Robert Skowroński
Koordynator inwestycji „Konsolidacja siedziby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie”
Absolwent Wydziału Budownictwa i Architektury na Politechnice Szczecińskiej, pracownik Wydziału Inwestycji i Nieruchomości Urzędu Marszałkowskiego w
Szczecinie. Czynnie uczestniczył w przygotowaniu inwestycji: założeń projektowych, procedur przetargowych, nadzorował i koordynował roboty budowlane z ramienia zamawiającego tj. Województwa Zachodniopomorskiego. Uczestniczył w procedurach odbiorowych, a obecnie jest jednym z użytkowników nowego budynku. Posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowaniu, prowadzeniu i rozliczaniu inwestycji budowlanych. Od roku 2005 jest członkiem Stowarzyszenia Kosztorysantów Budowalnych w Warszawie, a od 2006 r. posiada tytuł Rzeczoznawcy Kosztorysowego SKB. Od roku 2007 jest członkiem Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT w Szczecinie, a w obecnej kadencji jest członkiem Komisji Rewizyjnej. Od roku 2007 jest członkiem Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa Oddział Szczecin, a w obecnej kadencji jest Skarbnikiem w Zarządzie PZITB O. Szczecin. W latach 2008-2011 był członkiem Komitetu Ekonomiki Budownictwa PZITB w Warszawie. Od roku 2007 wykładowca szkoleń dla PZITB z kosztorysowania robót budowlanych. Prowadził także ćwiczenia z kosztorysowania na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w
Szczecinie. W latach 2008-2016 biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Szczecinie. Prywatnie jest wolontariuszem Pokojowego Patrolu współtworzącego
m.in. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz festiwal PolandRock w Czaplinku.
dr hab. Jacek Sierak
prof. SGH, Kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego, Kolegium Zarządzania i Finansów. SGH w Warszawie
Wykładowca akademicki kilku Uczelni. Specjalista w zakresie finansów samorządowych, finansów publicznych, oceny efektywności projektów inwestycyjnych. Autor ponad stu publikacji naukowych. Doradca jednostek samorządu terytorialnego - autor i współautor wielu strategii rozwoju, wieloletnich planów inwestycyjnych i prognoz finansowych. Współpraca ekspercka m.in. z Bankiem Światowym, Amerykańską Agencją ds. Rozwoju Międzynarodowego (USAID) i Ministerstwem Rozwoju Regionalnego, Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej, Fundacją Batorego, Szkołą Liderów Samorządowych. Radny i Przewodniczący Rady Gminy Michałowice w latach 1994-2006.
Renata Filipek-Baryłowska
B2B & Business Lines Director w Digital Care
Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, obsługą, produktem i marketingiem w obszarze B2B. Wywodzi się z rynku telekomunikacyjnego, gdzie wdrażała programy Customer Excellence, Klientomanię i Customer Advisory Board. W Digital Care Renata jest odpowiedzialna za zarządzanie Liniami Biznesowymi: Rental, Protection i Refurb oraz rozwojem rynku B2B.
Edyta Czarnota
Managing Partner Zymetria
25+ lat doświadczenia w projektach badawczych i data science. Kilka lat pracy po stronie klienta, kierując zespołem badawczym w wiodącej firmie telekomunikacyjnej. Przez dziesięć lat związana z grupą Starcom Mediavest (agencje mediowe i digitalowe), dla której rozwinęła agencję analityczno-badawczą. Od 2013 r. współwłaścicielka i współzarządzająca Zymetrią, firmą łączącą badania rynku, zaawansowaną analitykę i rozwiązania technologiczne. Wierzy, że połączenie tych trzech obszarów kompetencji pozwala tworzyć nowoczesne rozwiązania dla marketingu.
Michał Czernek
B2B Sales Director w Digital Care
Doświadczony manager sprzedaży i business developer. W ciągu 20 lat pracował przy budowaniu kanałów sprzedaży w telekomach, energetyce, SaaS i usługach z obszaru HR. Zarządzał zarówno bezpośrednimi siłami sprzedaży, jak i pośrednimi kanałami partnerskimi. Pracował z największymi markami, jak Ferrero, Inditex, PGE czy Żabka, by wymienić kilka. Z wykształcenia psycholog społeczny, co prawdopodobnie wpłynęło na jego głębokie zamiłowanie i wiarę w mechaniki gamifikacyjne – zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym.
Weronika Czaplewska
CSO Envirly
Strateżka, ekspertka ds. ESG i zarządzania śladem węglowym firm, organizacji, produktów i samorządów. Współzałożycielka i wiceprezeska Envirly. Ekspertka programu Climate Leadership przy UN Environment. Członkini Grupy Roboczej ds. stosowania Taksonomii UE przy Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Pro-bono Prezeska Fundacji Quantfin.
Patrycja Woźniak
Manager w zespole ds. ESG, Climate and Nature w KPMG
Patrycja Woźniak ma sześcioletnie doświadczenie w doradztwie na poziomie strategicznym i operacyjnym dla podmiotów z sektora prywatnego i publicznego. W KPMG specjalizuje się w koordynacji projektów związanych z obliczaniem śladu węglowego (projektowanie procesu inwentaryzacji emisji, organizacja i optymalizacja procesu zbierania danych, wykorzystanie narzędzi do obliczeń i monitorowania śladu węglowego). Współpracowała z największymi firmami z branży e-commerce, telekomunikacyjnej czy finansowej. Interesuje się wsparciem przedsiębiorstw w dążeniu do wyznaczania i osiągnięcia celów związanych z mitygacją zmian klimatu. Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Jolanta Okońska-Kubica
przewodnicząca Komitetu ds. ESG w Krajowej Izbie Gospodarczej
Przewodnicząca Komitetu ds. ESG Krajowej Izby Gospodarczej | Dyrektor Zarządzający w firmie ENVIPOL
Ekspert z ośmioletnim doświadczeniem z zakresu zrównoważonego rozwoju, GOZ, gospodarki odpadowej, Współtwórca i wieloletni Prezes spółki koordynatora Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu - Krajowego Klastra Kluczowego. Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w obszarze planowania strategicznego i operacyjnego, projektowania modeli biznesowych i ekoproduktów, realizacji zrównoważonych projektów, raportowania ESG. Koordynator wielu projektów o charakterze zrównoważonym wdrażanych przez małe, średnie i duże firmy z branży chemicznej, gospodarki odpadowej i recyklingu, opakowaniowej i odzieżowej i innych.
-
Przewodnicząca Komitetu ds. ESG Krajowej Izby Gospodarczej (Komitety KIG - Krajowa Izba Gospodarcza)
-
Wiceprezes Fundacji ECOLOOP (Ecoloop)
-
Przewodnicząca Grupy Roboczej Ministerstwa Rozwoju i Technologii ds. KIS 7. Gospodarka o obiegu zamkniętym (KIS 7 | Gospodarka o obiegu zamkniętym - SMART)
-
Członek Grupy roboczej Ministerstwa Finansów ds. usprawnienia raportowania ESG wśród polskich przedsiębiorstw
-
Członek Grupy Roboczej ds. stosowania Taksonomii w Ministerstwie Rozwoju i Technologii
-
Zastępca Członka Komitetu Monitorującego FENG w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej (Komitet Monitorujący - Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (poir.gov.pl)
Karol Poprawa
Menedżer projektów ESG, Leroy Merlin
Karol Poprawa od 13 lat pracuje w Leroy Merlin na stanowiskach menadżerskich. Przez ostatnie 2 lata zarządzał w Leroy Merlin Polska organizacją pomocy dla naszych sąsiadów z Ukrainy. Dzięki Funduszowi Solidarnościowemu, któremu przewodniczył oraz wolontariuszom Fundacji Leroy Merlin stworzono ponad 2600 miejsc dla uchodźców z Ukrainy. Od grudnia 2023 Karol Poprawa odpowiada za wdrożenie strategii Gospodarki Obiegu Zamkniętego w Leroy Merlin.
Ewa Wesołowska
Dyrektorka Rynku Strategicznego Oszczędny DOM, Leroy Merlin
Dyrektor Rynku Strategicznego Oszczędny Dom w Leroy Merlin Polska.
Łączy zainteresowanie budownictwem pasywnym i niskoenergetycznym z możliwością wdrażania w szerszej skali rozwiązań oszczędzających zasoby.
Zawodowo, od zawsze związana z budownictwem, od 20 lat z rynkiem DIY.
Jakub Mielczarek
Związek Województw RP (ZWRP)
Dyrektor w Związku Województw RP, Sekretarz Województwa w latach 2010-2019.
Doktor w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości , Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego w Katedrze Informatyki. , obszar naukowy to zarządzanie zrównoważonym rozwojem, energetyka rozproszona i nowy rynek energii. Finalista ogólnopolskiego konkursu Krajowej Szkoły Administracji Publicznej : „Menadżer innowacyjnych praktyk w instytucjach publicznych”. Prelegent na kongresach dla administracji publicznej w Polsce, autor publikacji z dziedziny cyfryzacji, kontroli zarządczej, audytu i kontroli.
Weronika Radziszewska
KEZO
Pracuje w Instytucie Maszyn Przepływowych PAN oraz Instytucie Badań Systemowych PAN. Specjalizuje się w systemach wieloagentowych, analizie danych oraz szeroko pojętych inteligentnych sieciach energetycznych. Zainteresowania badawcze to systemy energetyczne, IoT i analiza danych przestrzennych.
Pracuje w projektach finansowanych z funduszy unijnych: SERENE (https://h2020serene.eu/) oraz LOCALISED (https://www.localised-project.eu/).
Sebastian Bykuć
KEZO Centrum Badawcze PAN, Instytut Maszyn Przepływowych PAN
Sebastian Bykuć jest koordynatorem ì głównym badaczem w projekcie EEA and Norway grants - GREEN HEAT - towards collaborative local decarbonization. Sebastian Bykuć przez wiele lat p.o. Kierownika Zakładu Energetyki Rozproszonej IMP PAN, gdzie aktywnie rozwijał tematykę naukową w zakresie generacji rozproszonej przy wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii (OZE), ze szczególnym uwzględnieniem szeroko pojętej mikro-generacji oraz kogeneracji w oparciu o ORC oraz aspektów integracji ww. urządzeń generujących prąd i/lub ciepło w systemach typu „smart grid” w sektorze budownictwa i transporcie. W ww. tematykę naturalnie wpisują się również zagadnienia dotyczące magazynowania energii oraz e-mobility.
Sebastian Bykuć jest współautorem koncepcji i koordynatorem części prac projektu budowy Centrum Badawczego KEZO „Konwersja Energii i Źródła Odnawialne” Polskiej Akademii Nauk – dedykowanego badaniom i rozwojowi odnawialnych źródeł energii i ich integracji w inteligentnych systemach energetycznych. Aktywnie uczestniczył w procesie pozyskiwania projektów badawczych i rozwojowych, w tym kilku projektów z Programu Horyzont 2020, również w roli koordynatora zadań badawczych (SUPREME - Twinning for a Sustainable, Proactive Research partnership in distributed Energy systems planning, Modelling and management). Jest kierownikiem grupy IMP PAN w projektach H2020: SERENE, SUSTENANCE, HYPERGRYD.
Karolina Zubel
CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych oraz doktorantka Szkoły Głównej Handlowej (SGH)
Karolina Zubel – ekonomistka zajmująca się finansowaniem zielonej i błękitnej gospodarki w CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych oraz doktorantka Szkoły Głównej Handlowej (SGH).
Karolina posiada tytuł magistra z London School of Economics, a studia licencjackie odbyła na Uniwersytecie Warszawskim oraz Sciences Po Paris. Od 2015 roku odpowiada w CASE za koordynację projektów badawczych i wdrożeniowych finansowanych głównie przez instytucje europejskie, a jej badania w zakresie zrównoważonego rozwoju, przede wszystkim z perspektywy miast i regionów, dotyczą zarówno krajów UE, jak i krajów sąsiadujących.
W przeszłości Karolina była również odpowiedzialna za wdrożenie Impact Research Hub, gdzie prowadziła projekty obejmujące szereg zagadnień horyzontalnych związanych z sektorem Clean/Green Tech. Jej publikacje dotyczyły między innymi łagodzenia skutków zmian klimatu i miejskich eko-innowacji. Karolina pracowała także w Europejskiej Służbie Działań Zewnętrznych (dział Spraw Globalnych) oraz w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych.
Agata Skrzypek
Wydział ds. Miast i Adaptacji do Zmian Klimatu
Departament Ochrony Powietrza i Polityki Miejskiej, Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Agata Skrzypek, absolwentka SGGW w Warszawie. Od 2021 roku związana z Ministerstwem Klimatu i Środowiska w Wydziale ds. miast i adaptacji do zmian klimatu w Departamencie Ochrony Powietrza i Polityki Miejskiej. Od początku związana z tematami gospodarki przestrzennej, ochrony środowiska, efektywności energetycznej i adaptacji do zmian klimatu. W Ministerstwie Klimatu i Środowiska m.in. koordynuje inicjatywę dotyczącą odbetonowania przestrzeni publicznych w centrach miast. Aktywnie współpracuje z przedstawicielami samorządów, młodzieżową radą klimatyczną, instytucjami, organizacjami pozarządowymi i resortami w zakresie adaptacji do zmian klimatu.
Andrzej Kaźmierski
Dyrektor Departamentu Gospodarki Niskoemisyjnej w MRiT
Z zawodu informatyk, absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej Przez wiele lat związany z branżą ICT, kolejno jako programista, analityk systemów, kierownik projektów, dyrektor sprzedaży i marketingu, członek zarządów spółek. Od 2015 roku związany z branżą OZE, w latach 2016-2019 dyrektor Departamentu OZE w Ministerstwie Energii Obecnie Dyrektor Departamentu Gospodarki Niskoemisyjnej w MRiT
dr Kamil Kulesza
ekspert ds. technologicznych i badań eksperckich
Chemik, ekspert i kierownik badań dotyczących tworzyw sztucznych, wodoru oraz inicjatywy 3W. Wykształcenie zdobywał na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej, w Instytucie Katalizy i Fizykochemii Powierzchni PAN oraz Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. W 2021 lider grup 2 i 3 związanych z aktualizacją treści Krajowej Inteligentnej Specjalizacji 3, następnie ekspert w KIS 3. W latach 2021–2022 koordynator Grupy Badawczej Zrównoważona Gospodarka i Energia w Sieci Badawczej Łukasiewicz. Współautor programu Sieci Badawczej Łukasiewicz “Gospodarka Wodorowa”. Koordynator modułu inżynieryjnego w projekcie „Bezpieczny Wodór”. Zajmuje się również komercjalizacją wyników badań.
ekspert ds. technologicznych i badań eksperckich
dr Katarzyna Iwińska
Koordynatorka projektu „Bezpieczny wodór”
Łukasiewicz ITECH, Collegium Civitas
Socjolożka, ekspertka i kierowniczka badań w międzynarodowych projektach dot. transformacji energetycznej, sprawiedliwości energetycznej
i dekarbonizacji. Ukończyła Szkołę Nauk Społecznych (PAN) i ISNS UW. Visiting fellow w Cambridge University i Northampton University (UK). Realizuje badania dot. percepcji zmian społecznych w środowisku, w
szczególności przy planowaniu dużych inwestycji energetycznych (elektrownie jądrowe, geotermia, gaz łupkowy). Adiunktka i prorektorka ds. badań naukowych w Collegium Civitas, edukatorka i kreatorka rozwiązań
edukacyjnych na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
dr Marek Troszyński
Socjolog
Socjolog, prowadzi Obserwatorium Cywilizacji Cyfrowej w Collegium Civitas w Warszawie, Visiting Senior Fellow w Department of Media and Communications London School of Economics and Political Science (LSE). Prezes Fundacji Wiedza Lokalna, zajmującej się badaniami społecznymi.
Bada dyskurs medialny dotyczący migrantów w Polsce oraz język komunikatów z wojny w Ukrainie. W pracy naukowej zajmuje się także zagadnieniami wpływu nowych technologii na zmianę społeczną. W badaniach wykorzystuje metody lingwistyki korpusowej (CL) oraz narzędzia automatycznej analizy języka naturalnego (NLP).
Andrzej Meler
Socjolog
Specjalizuje się w badaniach ilościowych i analizach statystycznych w obszarze nauk społecznych: socjologii, medioznawstwie i ekonomii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Przez 10 lat pracował na stanowisku webanalityka w grupie Polska Press. Współtworzył i współprowadzi wieloletni projekt Centrum Monitorowania Dyskursu Publicznego (cmdp.umk.pl). Zajmuje się analizą dyskursu publicznego pod kątem pluralizmu, polaryzacji oraz emocjonalności przekazu (analiza sentymentu).
Katarzyna Więckiewicz-Dominiczak
Ekspertka w obszarze innowacyjnych rozwiązań technologicznych
Inżynier praktyk z ponad 20 letnim doświadczeniem. Ekspert w obszarze innowacyjnych rozwiązań technologicznych z uwzględnieniem zagadnień bezpieczeństwa oraz efektywności ekonomicznej z wykorzystaniem m.in. symulacji i predykcji numerycznych. Absolwentka Politechniki Gdańskiej w Gdańsku, Wydziału Zarządzania i Ekonomii, Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej oraz Ecole Superieure de Commerce de Rouen, Francja. Zawodowo związana z polskim przemysłem oil&gas, transportowym, offshore oraz wydobywczym. Prowadzi inżynierskie biuro doradczo-projektowe Sim-Engineer Sp. z o.o. (centrum kompetencji komputerowego wspomagania inżynierii), wspierając partnerów biznesowych w ich drodze do innowacyjności energetycznej.
Anna Banaszczyk
WorldBank
Ekspertka ds. rozwoju regionalnego z doświadczeniem w planowaniu strategicznym, projektowaniu i wdrażaniu inwestycji rozwojowych współfinansowanych ze środków polityki spójności UE oraz monitorowaniu i ewaluacji polityk publicznych. W latach 2007-2020 zatrudniona w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego; od 2018 roku konsultantka Banku Światowego przy projektach z zakresu rozwoju regionalnego i miejskiego oraz sprawiedliwej transformacji.
Anna Bogusz
Zastępca dyrektora Departamentu Ochrony Środowiska, Ekologii i Opłat Środowiskowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego
Zastępca dyrektora Departamentu Ochrony Środowiska, Ekologii i Opłat Środowiskowych Urzędu
Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, pełnomocnik Marszałka Województwa Śląskiego ds.
strategii w obszarze klimatu i środowiska.
Przedstawiciel Związku Województw Rzeczypospolitej Polskiej w Zespole do Spraw Energii, Klimatu
i Środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego (KWRiST).
Ma doświadczenie w realizacji projektów dotyczących ochrony klimatu i powietrza, efektywności
energetycznej, transformacji energetycznej, etykietowania urządzeń, ekoprojektowania oraz
kryteriów środowiskowych w zamówieniach publicznych.
Brała udział w pracach nad tworzeniem dokumentów planistycznych z zakresu ochrony środowiska
i powietrza, zarządzania energią. Autor kilkudziesięciu strategicznych ocen oddziaływania na
środowisko dla polityk, strategii, planów i programów gminnych, a także autor ponad 100
artykułów popularnonaukowych z dziedziny nauk biologicznych. Jest też współautorem lub
autorem poradników edukacyjnych dotyczących zielonych zamówień publicznych, planowania
energetycznego, transformacji energetycznej i ubóstwa energetycznego.
Marcin Sadura
Zastępca Dyrektora Działu Inwestycji i Rozwoju MPO w Warszawie
Zastępca Dyrektora Działu Inwestycji i Rozwoju MPO w Warszawie. Odpowiedzialny za nadzór techniczny nad realizacją projektu Rozbudowy i Modernizacji
ZUSOK w Warszawie. Od początku kariery zawodowej związany z przemysłem oraz budownictwem.
Posiada kilkanaście lat doświadczenia w prowadzeniu procesów przemysłowych oraz wiedzę handlową i techniczną przez realizację projektów budowlanych energetycznych w zakładach odzysku energii.
Absolwent podyplomowych studiów Master of Business Administration (MBA) ZarządzanieTechnologiami Wodorowymi uczestnik wielu szkoleń i kursów oraz w
trakcie studiów podyplomowych z zakresu zarządzania.
Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w obszarze planowania i realizacji projektów budowlanych w przemyśle energetycznym, papierniczym i petrochemicznym. Pełniąc funkcję kierowniczą współpracował z czołowymi wykonawcami światowymi.
Pracował w międzynarodowym biznesie przy projektach w Polsce, w Niemczech, Szwecji, Norwegii i w Holandii.
Jego zainteresowania to optymalizacja procesów produkcyjnych i inwestycyjnych, w ramach jego zainteresowań leżą także innowacje w zakresie wytwarzania i przetwarzania energii.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu grupą pracowników i inżynierów w ramach projektów krajowych i międzynarodowych oraz w prowadzeniu zakładu
produkcyjnego.
Agata Stasik
Katedra Zarządzania W Społeczeństwie Sieciowym , Adiunkt
Dr. Agata Stasik, Department of Management in the Network Society, Assistant Professor
Dr. Agata Stasik - manager and executive in numerous national and international research projects on social aspects of energy, sustainable transformation, and management of socio-technological innovations. He takes part in interdisciplinary projects, bringing together researchers from various fields (social and technical sciences) and transdisciplinary projects - carried out together with practitioners: representatives of local governments and companies. Winner of the FNP Monographs award for the best books in the humanities and social sciences for the book "Co-production of knowledge about technology. Shale gas as a challenge for the collective.” (2019). Author of over 20 articles in peer-reviewed journals and monographs. Participant of the Postdoc Academy for Transformational Leadership (2021-23). Co-director of the "Sustainable Transitions" specialization in management. Member of the KU Research Ethics Committee. He conducts classes on research methodology, organizational theory, sustainable development, and participatory technology assessment, among others.
Karolina Studniarek
Senior ESG Manager, Zespół Relacji Inwestorskich
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Karolina Studniarek jest specjalistką z kilkunastoletnim doświadczeniem w instytucjach rynku kapitałowego zarówno po stronie prywatnych jednostek bankowych i maklerskich, jak i po stronie regulatora – Komisji Nadzoru Finansowego.
W ramach obecnych obowiązków, Senior ESG Menadżerki, Karolina Studniarek koordynuje prace w zakresie wdrażania Strategii ESG w GK GPW oraz przygotowania corocznego raportowania zrównoważonego rozwoju w GK GPW (raportowanie kwestii ESG). Kwalifikacje zawodowe w zakresie tematyki ESG rozwijała poprzez liczne kursy oraz programy edukacyjne, w szczególności w ramach: The Swedish Institute Management Programme Northern Europe 2016 (program menadżerski poświęcony zmianom związanym z wdrażaniem zrównoważonych idei w biznesie) oraz studiów podyplomowych – Cele zrównoważonego rozwoju w strategii firmy (Akademia Leona Koźmińskiego).
Jacek Kosiński
Adwokat, Partner zarządzający w kancelarii Jacek Kosiński Adwokaci i Radcowie Prawni
Adwokat z ponad 25-letnim doświadczeniem w zakresie doradztwa dla przedsiębiorstw. Specjalizuje się w dużych inwestycjach infrastrukturalnych i energetycznych. Od kilkunastu lat zaangażowany w największe projekty w
zakresie Odnawialnych źródeł Energii. Współautor książki pt. „Partnerstwo publiczno-prywatne w praktyce. Przemyśl, przygotuj, przeprowadź” (C.H. Beck,
2009, Warszawa). Szkoleniowiec oraz wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w zakresie realizacji projektów PPP. Czynny propagator projektów OZE na łamach mediów - autor licznych publikacji w
prasie ogólnopolskiej oraz na portalach społecznościowych. Adwokat z doświadczeniem w dużych i międzynarodowych kancelariach. Od kilku lat prowadzi własną kancelarię prawną specjalizującą się w OZE oraz dużej infrastrukturze.
W relacjach z Klientami stawia na ich cel biznesowy. Rozwiązania prawne są szyte na miarę powodzenia projektu i oczekiwań klienta. Od wielu lat propagator idei OZE dla biznesu, szerokiej palety formuł w zakresie
własnej produkcji i konsumpcji energii elektrycznej. W tym maksymalizacji efektywności takich rozwiązań, finansowań projektów i pozabilansowym ujęciu
inwestycji. Jacek doradza największym polskim i międzynarodowym klientom w zakresie prawa nieruchomości, energetyki i projektów infrastrukturalnych. Jest ekspertem we wszystkich aspektach prawa energetycznego, OZE, M&A, cPPA, private
wire, BoP, EPC & O&M oraz kwestiach regulacyjnych. Wybrane doradztwo:
- Ustrukturyzowanie i przygotowanie prawne projektów w zakresie autokonsumpcji energii elektrycznej – w tym projekty Energy as a service, projekty offsite, onsite, behind the meter, formuły OSDn i doradztwo w zakresie
linii bezpośredniej;
- Duże projekty PV dostarczające energię w ramach autkonsumocji poprzez sieć elektroenergetyczną i podmiot bilansujący;
- Doradztwo przy procesie inwestycyjnym w zakresie kilkudziesięciu lądowych farm wiatrowych;
- Doradztwo dla dwóch czołowych inwestorów przy realizacji projektów morskich farm wiatrowych.
Tycjan Bielecki
liderem w obszarze ESG oraz Ekosystemów Rozwiązań dla Domu w Santander Bank Polska
Tycjan jest doświadczonym liderem w obszarze ESG oraz Ekosystemów Rozwiązań dla Domu w
Santander Bank Polska S.A., gdzie pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego od września 2022 r.
Posiada bogate międzynarodowe doświadczenie w sektorze finansowym, nabyte podczas pracy w
prestiżowych instytucjach w Warszawie, Londynie, Lizbonie i Karaczi, w tym w takich globalnych
firmach jak Deutsche Bank, Moody’s Investors Service, Citigroup oraz Textron. Jego praca
obejmowała szeroką odpowiedzialność za różnorodne rynki w regionie EMEA, w tym kraje Europy
Wschodniej, Izraela oraz Pakistanu.
Tycjan jest aktywnym członkiem prezydium najważniejszych grup roboczych zajmujących się
zrównoważonym finansowaniem w Polsce, a także jednym z dwóch polskich przedstawicieli w Chief
Sustainable Officers Forum przy European Banking Federation. Jest absolwentem Szkoły Głównej
Handlowej w Warszawie oraz University of Cambridge.
Paweł Piotrowicz
Expert in the field of energy market and hydrogen technologies at TÜV SÜD
• Expert in the field of energy market and hydrogen technologies at TÜV SÜD
• Chief Executive Officer of Hydrogen Poland
• Vice-president of the Electromobility Committee of the Polish Chamber of Commerce
• Member of Hydrogen Europe working groups
• Coordinator and lecturer MBA studies "Hydrogen technology management"
• Lecturer AGH University
• Founder of the european association 3Seas Hydrogen Council
• Member of the GHIAA
Graduate of the Faculty of Technical Physics and Applied Mathematics of the Warsaw University of
Technology. He obtained a Doctor of Business Administration (DBA) with a specialisation in Energy.
Expert in the field of energy and fuel independence and security, decarbonisation and alternative
energy sources. Speaker at many international conferences. For several years, he has been dealing
with technological, regulatory and safety aspects of hydrogen technologies and various forms of
energy storage. Author of numerous articles for professional journals and portals. Author of didactic and training programmes. He has supervised and implemented many projects. Selected examples of projects in the field of energy and hydrogen:
• Technical guidelines for the transmission of hydrogen by high-pressure pipelines on behalf of the transmission operator.
• Feasibility study for the production of Type III and IV hydrogen vessels on behalf of the manufacturer.
• Feasibility study for a European fuel company for 13 hydrogen refuelling stations, each different, each in a different location, including three with the ability to refuel rail vehicles.
• Feasibility study for a major airport for the construction of a macro system including renewable energy production (50MW), energy storage (30MWh), hydrogen production and storage, and distribution for wholesale (hydrogen hub) and retail (HRS).
• Large-scale energy storage audits
• HAZOP analysis for hydrogen refuelling stations
• Expert report on the safety of an assembly and maintenance facility for a manufacturer of hydrogen railway vehicles.
• Technical and regulatory expertise.
prof. dr hab. Agnieszka Słomka-Gołębiowska
SGH
Prof. dr hab. Agnieszka Słomka-Gołębiowska, prowadzi prace badawcze z zakresu ładu korporacyjnego i zrównoważonego rozwoju. Niezależny członek rad nadzorczych i doradca spółek w zakresie ładu korporacyjnego oraz agendy zrównoważonego rozwoju. Posiada blisko 20-letnie, bogate doświadczenie w organach spółek publicznych i prywatnych, a także organizacji międzynarodowych takich jak m.in. UN WFP, UNAIDS. Obecnie pełni funkcję Przewodniczącej Rady Nadzorczej mBanku S.A. i Przewodniczącej Komisji ds. Wynagrodzeń i Nominacji. Zasiada również w Radzie Nadzorczej oraz Komisji ds. Audytu w Grupie Pracuj.pl oraz Ghelamco Invest. Jest członkiem Europejskiej Platformy ds. Zrównoważonego Finansowania (EU Platform on Sustainable Finance), która doradza Komisji Europejskiej we wprowadzaniu agendy na rzecz zrównoważonego rozwoju, a także Rady Programowej Sustainable Investment Forum Poland (POLSIF). Posiada stopień doktora nauk ekonomicznych oraz tytuł magistra na kierunku Finanse i Bankowość w SGH. Ukończyła również studia magisterskie na kierunku Biznes międzynarodowy w Copenhagen Business School. Jest laureatką prestiżowych nagród, w tym Stypendium Alexandra von Humboldta na Uniwersytecie w Muenster oraz polsko-amerykańskiego stypendium Fulbrighta na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, gdzie współpracowała z profesorem Olivierem Williamsonem – laureatem Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii. Jest autorką licznych artykułów w czasopismach JCR, książek oraz prelegentką na konferencjach biznesowych i ekonomicznych. W 2019 otrzymała wyróżnienie Corporate Governance Personality Award. Jest mentorką w Hertie School of Governance w Berlinie oraz ambasadorką Programu Vital Voices na rzecz przedsiębiorczości kobiet i wzmacniania ich roli.
Mirosław Skibski
Prezes Zarządu Stowarzyszenia Śląsko-Małopolska Dolina Wodorowa
Prezes Zarządu Stowarzyszenia Śląsko-Małopolska Dolina Wodorowa, które rozpoczęło działalność w lipcu 2022 r.
Od października 2018 r. Dyrektor katowickiego Oddziału Agencji Rozwoju Przemysłu S.A, z którym związany jest od momentu jego powstania w 2003 roku. Oddział monitoruje procesy zachodzące w sektorze górnictwa węgla w Polsce. Wcześniej pracował w PARGWK S.A. W 2021 r. został powołany na członka Rad Naukowych na kadencję 2021-2025 odpowiednio w: Głównego Instytutu Górnictwa Państwowego Instytutu Badawczego, Instytutu Techniki Górniczej KOMAG oraz Instytutu Technologii Paliw i Energii.
Rafał Zasuń
Współtwórca i Redaktor Naczelny w Wysokie Napięcie
Rafał Zasuń - absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMK w Toruniu. O energetyce pisze od 2007 r. . Współtwórca i Redaktor Naczelny portalu WysokieNapiecie.pl, największej w Polsce redakcji zajmującej się energetyką i elektromobilnością oraz najczęściej czytanym portalem o tej tematyce.
dr hab. arch. Piotr Gerber
Prezes Polskiego Komitetu TICCIH
Architekt i historyk z doświadczeniem w ochronie dziedzictwa przemysłowego oraz modernizowaniu i
projektowaniu szpitali. Wieloletni wykładowca na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej.
Autor ponad siedemdziesięciu publikacji naukowych. Zaangażowany w ratowanie dziedzictwa
przemysłowego w Polsce.
Prezes Polskiego Komitetu TICCIH (The International Committee for the Conservation of the
Industrial Heritage), członek Komitetu Inżynierii i Dziedzictwa Przemysłowego Europa Nostra (Europa
Nostra Industrial and Engineering Heritage Committee).
Założyciel Fundacji Ochrony Dziedzictwa Przemysłowego Śląska. W ramach Fundacji prowadzi proces
ratowania i adaptacji do celów muzealnych ważnych dla historii gospodarczej Śląska obiektów
przemysłowych (Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej, Muzeum Hutnictwa Cynku „Walcownia”
w Katowicach, Muzeum Młynarstwa „Młyn Hilberta” w Dzierżoniowie, Muzeum Porcelany Śląskiej w
Tułowicach, Muzeum Techniki Rolniczej w Piotrowicach koło Świdnicy.
Łukasz Konarzewski
Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków
Łukasz Konarzewski – historyk sztuki i konserwator zabytków. Z ramienia publicznego zajmuje się ochroną zabytków a także ich zasobami, zarządzaniem i upowszechnianiem kultury oraz kształtowaniem otoczenia. Między innymi w latach 1991-1999 był Miejskim Konserwatorem Zabytków w Cieszynie a od 2017 roku jest Śląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Od końca lat 90. do 2017 roku zajmował się identyfikacją, deskrypcją, zarządzaniem, promocją i ochroną dziedzictwa kulturowego na Śląsku Cieszyńskim. Jest m.in. autorem jednego z pierwszych w Polsce Powiatowego programu opieki nad zabytkami w powiecie cieszyńskim oraz Vademecum współczesnych twórców kultury i zespołów artystycznych w powiecie cieszyńskim. W regionie tym jest też m.in. współtwórcą Nagrody im. ks. Leopolda Jana Szersznika, stanowiącej najwyższe wyróżnienie i promocję powiatowego samorządu terytorialnego dla osób oraz instytucji tworzących, upowszechniających i chroniących
dziedzictwo kulturowe po polskiej stronie Śląska Cieszyńskiego, a także w leżącej w Republice Czeskiej zachodniej jego części, zwanej Zaolziem. Jest autorem licznych publikacji dotyczących dziedzictwa kulturowego Śląska, metodologii ochrony zabytków oraz wielu opracowań biograficznych.